9 iemesli kāpēc badmintona spēlēšana ir veselīgāka par sporta zāles apmeklējumu

Pēdējos gados badmintons kļūst arvien populārāks starp visu vecumu cilvēkiem. Tas ir atraktīvs, saistošs un salīdzinoši vienkārši spēlējams, gan pagalmā, gan uz kortiem.
Lielākā daļa no mums pazīst badmintonu kā vieglu izklaidējošu spēli pagalmā vai pludmalē, tomēr badmintons kā sporta spēle nodrošina tik daudz veselību nostiprinošu efektu, lai gribētos pātraukt nodarbības trenažieru zālē un sākt tikpat regulāri spēlēt badmintonu.

1. Vieglākais veids kā atbrīvoties no liekā svara
Intensīvi spēlējot badmintonu vienā stundā var sadedzināt līdz pat 480 kalorijām (augstākais starp visām sporta spēlēm) un padarot šo nodarbi par regulāri, vienā mēnesī var nomest līdz 4kg. Badmintons ir fiziski ļoti prasīgs sports, kurš nodarbina praktiski visus ķermeņa muskuļus, kamēr skriešana patērē tikai ap pusi no šī kaloriju skaita.

2. Palīdz nostiprināt muskulatūru un uzturēt fizisko formu
Vai tas būtu spēcīgs sitiens vai pavisam viegls, bet katrs sitiens badmintonā ir neliels figūru veidojošs viengrojums. Tāpec, lai atbrīvotos no “riepas” uz vēdera, pirms veidot vēderpreses reljefu, pietiek pat ar pusstundu spēlēšanas dienā. Badmintons arī lieliski trenē praktiski visus kāju muskuļus.

3. Uzlabo vielmaiņas ātrumu
Badmintons palīdz uzlabot sirds un skābekļa apgādes funkciju, jeb, citiem vārdiem, pieradina ķermeni svīst. Svīšana ir svarīga vielmaiņas un organisma detoksikācijas komponente, kas rada viegluma

4. Uzlabo refleksus, domāšanu un produktivitāti
Badmintona trenēšanās uzlabo uzmanību un koncentrēšanos. Tāpat badmintons padara cilvēku daudz kustīgāku un izturīgāku pret fizisko slodzi.

5. Palīdz uzturēt sirdi veselīgu
Biežs sirdsdarbības traucējumu iemesls ir lieka holesterīna izgulsnēšanās uz sirds kambaru sieniņām. Badmintons nostiprina sirdi un pat cilvēki ar sirds slimībām var to spēlēt rehabilitācijas nolūkos, protams, nepārkāpjot ārstējošo mediķu norādījumus.

6. Padara kaulus blīvākus un izturīgākus
Slodze badmintona nodarbību laikā stimulē kaulaudu šūnu augšanu un palielina kaļķa daudzumu kaula balsta struktūrās, kas nodrošina lielāku kopējo ķermeņa slodzes izturību.

7. Samazina diabēta risku
Badmintons nodrošina pietiekamu fizisko aktivitāti vienā stundā, lai samazinātu cukura līmeni asinīs. Tas samazina cukura daudzumu, ko producē aknas un tas savukārt padara organismu neuzņēmīgāku pret slimībām.

8. Efektīvs līdzeklis pret paaugstinātu asinsspiedienu
Paaugstināta asinsspiediena samazināšana bez medikamentu lietošanas ir sarežģīta, jo pacientiem bieži veidojas organisma pieradums pie medikamentiem. Badmintona spēlēšana nostiprina asinsvadus un uzlabo to caurlaidību, tādējādi samazinot asinsspiedienu un samazinot nepieciešamību pēc zāļu lietošanas.

9. Uzlabo plaušu darbību
Badmintona intensitāte trenē plaušas un elpceļus un palīdz samazināt nepieciešamību pēc degunu atbrīvojošus aerosolus.